Jag räddar:D

Jag räddade en kisebäbis idag:D
Min pappa var ute i trädgården och klippte gräset, helt plötsligt ropar han på mej, för att han hade hittat något i trädgårdet, jag trodde han skulle visa mej en död mus eller något.
Så ser jag att det rör sej i mammas blombuske sak.
Så tittar jag, så är det en kattbäbis.
Så skulle jag fånga den, men då sticker kattfan iväg, och fåglarna håller på att fånga honom.
Så jag springer in och sätter på mej andra skor, hämtar en handduk och tar på mej jackan, *här ska letas katt* tänkte jag ;)
Folk kollade lite på mej, när jag sitter på ena sidan busken och pratar med katten:P
Sen springer idioten till katt iväg ( den var ju rädd ) jag springer efter, känner att jag håller på att dö av uttmattning, sen tryckte jag in den i ett hörn och fångade den med handduken :*
Sen tog jag med den hem, sen kom mamma hem, så ringde vi till katthemmet, och nu har jag precis lämnat katten till dom, så den kan bli undersökt sen ska en kompis få den.
Så jag har gjort en god gärning idag, PLUS att jag brände 315 kalorier30 min ;D
Stoppat i mej 100 kalorier;)
Sen gick jag ju hem, tog ungefär 10 min då brände jag 20 kalorier, så samanlagt har jag gjort av med 335 kalorier, jag är stolt <3
Visst är den söt, lilla katten <3
Fast den luktde fan inte gott, jag kommer inte känna igen den om jag ser den när den är vit. ist för brun/vit/grå. Där den egentligen ska vara vit, äh ni fattar xD

Tja!
/Miss T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0